Der lægges skumle planer ....

"Skat, vil du lære at køre kampvogn?", spørger skattemusen.
Der ER bare ikke rigtigt noget godt svar, vel?
Man kan vælge at please og gå med legen i håb om at score et par billige point...og forhåbentligt score noget endnu bedre senere på natten. I så fald vil man snart se sig selv tvangsindlagt til timers dræbende langsommeligt first person (tank) shooter online, flere nørdede informationer og indmeldelse i SEALS (som vel sagtens står for "Særdeles Engagerede Armerede Lømlers Selskab"). Eller man kan, som i mit tilfælde, vælge at være hudløs ærlig. Svaret må så være "når helvede fryser til is", mens man i sit stille sin håbe på, at den globale opvarmning snart tager affære og ender den nye istid.  Hvis nuværende vejrlig fortsætter, vil man nemlig meget snart befinde sig i samme situation som allerede beskrevet. Doomed til endeløs krig mod metalskrumler. I så fald skal mit kaldenavn være Rust. Rust overmander altid metal før eller senere.
Det ærlige svar har dog én lille ulempe. Ingen billige point, ingen optjent goodwill. Darn it.
Så må man jo lægge en slagplan for at skabe balance i regnskabet. Alle de fantastiske ideer, som straks lyser op på tavlen, er dog mildest talt umulige, med mindre det på mirakuløs vis lykkes at skabe kontakt til skattemusen. Da en strømafbrydelse nok ikke er realistisk, er kontakten uopnåelig. Nok er jeg bredrøvet, men når det kommet til opmærksomhed, kan jeg umuligt konkurrere med en kampvogn. Den er trods alt både bredere og tungere end jeg.

I skrivende stund har jeg midlertidig trukket mig ud af ligningen. Ikke kapituleret, mind you, men taget en lille velfortjent tænkepause.

Mens jeg tænker tanker, så det knager på kvisten, hører jeg skattemusen prale af sit nye skin. Sikke fin hans kampvogn er. Jojo, men monstro det skyldes det nye skin eller det faktum, at jeg for blot 12 timer siden støvede hans skærm af, så han ikke længere ser sin kampvogn gennem et gråt filter.
Noget siger mig dog, at jeg  ikke kan indtjene den ønskede mængden point ved denne lille manøvre, så jeg vælger ikke at kommentere.
Dog sætter det gang i en glimragende idé. Man kunne jo måske....jooooh det burde kunne lade sig gøre....at tiltuske sig adgang til maskinen i en rum tid. Før eller senere skal hans tanks vel til reparation og han skal vel også sove lidt. At iværsætte den helt store indvendige og udvendige rengøring af PC og tilbehør KUNNE måske generere lidt goodwill og råde bod på min manglende spilinteresse og entusiasme.
Note to self: jeg skal bruge en spand kaffe, trykluft, sprit og en uhørt stor stak vatpinde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar