Nye udfordringer i sigte

Fantastisk start på dagen.

Musen knirkede klokken 5:50 og nægtede at falde i søvn igen.
Efter en times tid faldt han dog til ro på sofaen. Sove ville han stadig ikke, men ligge i arm med mor og en bamse kunne godt gå an.
Freden blev dog forstyrret allerede 7:30, da telefonen kimede. Det var ikke et kendt nummer (ikke engang 118 kunne oplyse noget relevant), så mens jeg mumlede eder og forbandelser om folks manglende pli og almindelig opdragelse, ignorerede jeg den infame kimen.
Musen var åbenbart heller ikke tilfreds og marinerede i protest sig selv i ble-lækage. Så var det lissom om, at jeg opgav videre fred og idyl på sofaen. Bad og nyt tøj til musen, ikke mere hvile til mutter.


Ved 11 tiden kom jeg i tanke om det ubesvarede opkald og valgte lidt modvilligt at ringe retur.
"Mojn" lød det i den anden ende. Der fulgte en længere talestrøm, som jeg ikke nåede at omstille øregangene til. Det var jysk, kunne jeg dog konstatere.

Det vidste sig at være HR-afdelingen ved Sygehus Sønderjylland med tilbud om en elevplads med start 1/9.
Jeg har tilgav straks det tidlige kald og lagde min harme på hylden for i jubel at sige jo tak, mange tak, tusind tak som byder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar