Doktorfisk for åben gade

Med øjne så store som thekopper og en underkæbe, som hang midt på brystkassen af bare målløshed, fik jeg bremser det meste af trafikken i Odense. Jeg var simpelthen nødt til at tage et billede som bevismateriale.

Der skete nemlig dét, at jeg ud af øjenkrogen spottede den mest besynderlige doktorfisk-udbyder længe set.
Ja, i min optik er dét der med doktorfisk generelt set noget mystefinurligt noget.
Jeg véd godt, at det er det nye blå. Meeeeen helt ærligt.
Det er da lidt weird, er det ikke?
Altså, nu er jeg en anelse sart, når det kommer til mine fødder. Jeg bryder mig ærligt talt ikke om at blive befumlet på fusserne, hverken af mennesker eller fisk. Bare tanken om en sådan oplevelse trigger mine værste tics. 
Dertil kommer nogle OCD-lignende bekymringer omkring hygiejnen. Ikke, at jeg har frekventeret et sådan helsecenter eller kender nogen doktorfisk personligt, så jeg KAN naturligvis tage helt fejl. Jeg forestiller mig bare ikke, at de mange liter vand skiftes mellem hver kunde. Ergo risikerer man vel sagtens at jokke benene ned i sådan en gang plumret brakvand med lige dele surt fodsved og psoriasis-afskalninger boppende i vandkanten.
Der skiftes nok heller ikke fisk mellem hver besøgende. Jeg ser for mig, hvordan netop de fisk, som nærmer sig mine sarte fusser, har gabet fuld af madrester fra tidligere på dagen. Da forretten meget vel kan have bestået af gamle Huldas fodsvamp, har jeg ærlig talt ikke meget lyst til at lade gælle-fransen sutte løs på min storetå. Jeg ønsker faktisk ikke at dele døde hudceller eller spændende svampeinfektioner med totalos fremmede mennesker.
Nå, men det er min personlige paranoia og muligvis forholder virkeligheden sig helt anderledes (om end jeg tvivler). Det kan da godt være, at tanken bliver tømt og desinficeret mellem hver badegæst (mon dog) og muligvis genbruges fiskene ikke (tro på det), men min skepsis kan ikke se bort fra muligheden af at komme hjem med fødder skrællet for tør hud og døde celler....men med nye lidelser voksende mellem tæer.

Nå, som du nok kan forstå, giver jeg ikke meget for hele konceptet.
Da jeg så denne biks i Odense, lige ud til en tættrafikeret vej, var jeg altså lige ved at køre bilen af banen. Tænk sig, ikke nok med at skulle BETALE for denne udsøgt spændende surprise-pakke (hvilken slags svamp skal vi dele i dag?), så kan man nu også få lov til at være levende reklamesøjle imens.

Yes, den er god nok.
Selve tanken/akvariet (med indbygget siddeplads) er placeret midt i et kæmpe udstillingsvindue, lige ud til gaden!!! SMIIIIIL du er på.
Come nu lige on. Det er jo ikke hyggeligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar