Søndag havde jeg den fornøjelse, at være alene hjemme med 5 børn.
Ja, 5.
FEM!!!
Både knægten og princessen havde nemlig overnattende pigebesøg.

Jeg havde på forhånd set mig selv gemme mig i et mørkt hjørne til faren var drevet over, men helt ærligt var det en ren fryd. Jeg hørte dem stort set ikke. Efter en times tid overvejede jeg at liste ovenpå i sikker forvisning om, at tavsheden kun kunne betyde én ting. De havde dræbt hinanden.
Det var dog ikke tilfældet. De hyggede sig bare. Stilfærdigt. Uden brok og skænderier.
Det krævede lidt planlægning omkring spisetid. Der skulle laves en ordentlig baljefuld pasta med kødsovs, nok til at mætte en mindre hær/4 forslugne unger, samtidig med at mindstemusen skulle lulles i søvn. Det lykkedes faktisk over al forventning. Supermom rocks.

Dog afledte dagens besøg et par pudsige samtaler. (Nogle gange er det meget svært at være en stille flue på væggen, når latteranfaldet kribler sig vej op gennem halsen.)
Hér følger lige et par brudstykker.....

Knægten starter med at byde veninden velkommen. "Hva skal vi lave, du er MIN gæst, så du må bestemme ALT!"
Ja det er godt min dreng, men pas nu på med at sige den slags til tøzebørn. Det er lidt samme princip som at række fanden en lillefinger. Haha. Om lidt leger i frisør og du har fået flettet lyserøde sløjfer ind i hele kraniet. 

"Synes du ik osse den der xylofon er væmmelig?"
- jo han ser farlig ud med kun ét øje!
Xylofon, siger I? Jamen så I ikke Herkules? Hvor kommer big bandet lige ind i billedet?
Nååååå, I mener en cyklop. Kartoffel, tomat...næsten samme sag. Ahem.




Hørt af en gæst ved middagsbordet: "Min far ER faktisk god til noget, han kan både savle ud af mundvigen og spise pizza...på samme tid!"
Og mig som troede, at mænd ikke kunne multitaske. Tsk tsk. I stand corrected. Hehe. Jeg kan så ikke se hendes far i øjnene fremover uden at smile smørret.


"Jeg er bare SÅ sulten, for jeg har næsten ikke fået noget mad derhjemme!"
Arme barn. Som den gode vært tilbyder jeg straks at smørre en skive knækbrød. SÅ sulten var hun dog ikke. En smule slik kunne nok gøre det. Kompromisset blev en klementin.

Ved sengetid hjælper man knægten og hans overnattende veninde til ro. Man skubber en boxmadras mere ind på værelset og de gør klar til at kravle i (dobbelt-)seng.
Man hører den unge dame "nå, sover du altid bare i underbukser?" og knægten svarer nok så frimodigt "næææ nej, nogen gange tager jeg dem af og sover med bar numse....lissom min bonusfar!"
Det er godt, charmetrold, hold så KAJE og kravl i seng!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar