Spændende dag

Tjuhej, for en dag.

Først var der morgen-møde med mindstemusens kommende dagpleje, som han nærmest åd ud af hus og hjem. Hjemmebagte boller med grove korn og kerner bekom tilsyneladende den lille mus vel. (SLUT med at falde for hans hoste-harke-kvælnings-show herhjemme, når grøden ikke har været gennem blenderen først. Hér troede man, at han havde svært ved at synke "ujævnhederne" uden at få dem i den gale hals, og så viser det sig, at han bare er et udspekuleret lille luksusdyr.)
Vindruer uden skræl gled også fint ned og til slut slugte han lige 120 ml mme.

Bortset fra, at jeg nu har fået en anmærkning i dagplejerens lille sorte bog for udsultning af baby, gik mødet over al forventning. Jeg tror ganske bestemt, at vi hér har at gøre med Danmarks sødeste dagplejemor. Varm og rummelig, kompetent men med begge ben velplantet i sund fornuft, strålende af positiv energi og overskud. Kort sagt, kemien var i top og det var fagligheden så sandelig også.

Vel hjemme igen fik jeg endnu en god snak med "Strik til børn på neonatalafdelingerne vest for Storebælt" og jeg tror godt, at jeg nu kan løfte sløret for et nyt spændende projekt.
Jeg har valgt at støtte op om endnu et fantastisk projekt drevet af frivillige, denne gang en gruppe kvinder, som strikker huer / tøj / tæpper o.a. til neonatal afdelingerne på fyn og i jylland.
Og nej, jeg har ikke på mirakuløs vis lært at strikke eller hækle, ej heller fundet tryllestaven frem fra gemmerne. I stedet er jeg blevet garnfordeler for Middelfart, Fredericia og Kolding.
Jeg kan kun opfordre alle strikke- og hækle-glade til at kigge nærmere på facebook-gruppen "Strik til børn på neonatalafdelingerne vest for Storebælt" og "Spruttegruppen".
Begge grupper yder en fantastisk indsats for små for tidligt fødte puslinger og har fortjent al den støtte og omtale, som de kan få.

Senere på dagen (aftenen) står den på forældrerådsmøde, endnu en lille ny barsels-beskæftigelse, og så skal jeg arbejde lidt videre med min første artikel til www.babybusiness.dk .
Jow, jeg har nok at se til med alle mine frivillige projekter....nu mangler jeg bare at finde et lønnet job, så jeg har noget at lave, når min barsel slutter ultimo oktober.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar