Mindstemus og iphone

2 dage i træk har jeg pludselig opdaget 7-8 ubesvarede opkald....og diverse indgåede sms´er.
Jeg har overhovedet ikke hørt fonen til trods for, at den har ligget lige ved siden af mig.
Jeg har været MEGET mystificeret.
Især da jeg sad med telefonen i hånden og læste en af de mange sms´er....og telefonen pludselig, uden en lyd, smed en besked om et ubesvaret opkald i skalden af mig.
UDEN en eneste lyd.
UDEN en eneste lille bitte vibration.

Den var ikke sat på lydløs.
Flyfunktionen var ikke aktiveret.
Den havde ikke "glemt" mine indstillinger for ringetone og styrke i den seneste opdatering.
Men hov.
Hva var nu dét for en lille underlig måne ved siden af mit batteriforbrug?
Tilbage til indstillinger. Sørme så. Der var et lille måne-ikon...og fanebladet hed "Forstyr ikke". Denne indstilling var slået til...men hvorfor og hvordan var dét nu sket?

Nåååå jo.
Familiens yngste medlem er jo OGSÅ en lille nørdius med en tiltagende forkærlighed for iphones.
Han fik vist ganske rigtigt lov til at pille lidt forleden, da jeg skulle aflede ham fra et begyndende hys-anfald af de helt store. Du ved, dem der er målbare på Richterskalaen.
Nå, javel ja.
Dejligt at have en fremmelig mindstemus med teknisk snilde i huset. Det kan vi tids nok få gavn af.
Jeg ser det jo næsten ikke som et personligt nederlag, at skulle bruge flere dages fejlfinding på at indstille min egen fon til mine indstillinger. Nogen gange er børn er altså LIDT for dygtige.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar