5 unger i huset

Midt i alle mine små flytteprojekter, restaurering og maling af møbler, hovedrengøring og højløbsk tævehunds lettere belastende adfærd besluttede jeg at lege overskudsagtig barnepige.
2 ekstra unger ankom således i går efter middag til spisning, hygge og overnatning. Altså i alt 5 unger i hytten.
Sikke der kom liv og glade dage.

På et tidspunkt sendte vi alle "de store" ud i haven. Pludselig hører jeg det ene week end barn kalde.
Hun ville lige fortælle mig, at trolden havde trådt godt og grundigt i en hunde-hømmer, men jeg behøvede ikke bekymre mig. Hun havde nemlig, hjælpsomt nok, bedt ham tørre hømmeren af...i dørmåtten.
Jeg kan satme godt sige dig, at jeg fik travlt med at afværge katastrofen. I sidste sekund kastede jeg mig ind mellem løftet støvle og dørmåtte, svingede knægten rundt i en yndefuld pirouette og sparkede dørmåtten laaaaangt væk. Stadig med ben og støvle svævende i luften blev han ekspederet hen på græsplænen med besked om VENLIGST at gnide støvlen ren i en tot høj græs, aller helst en tot høj græs heeeeeelt inde ved hækken.

Senere bedyrede trolden sin store kærlighed til, ja, sit livs store kærlighed.
Erklæringen blev modtaget med en tør besked om aldersforskellen. Hun fandt det ganske naturligt, at han var faldet for så smækker-lækker en pige som hun selv, meeeen havde dog satset på en LIDT ældre bejler. Trolden er trods alt kun 6 år.
Med tilbedende øjne lovede han hende at blive 7 år til sin næste fødselsdag (jov jov, hva gør man ikke for at glæde sit hjertes udkårne), men hun så stadig ikke helt tilfreds ud. Selv hans tilbud om, at hun da bare kunne bruge ham som stol og sidde på ham, lod ikke til at formilde hendes høje (alders-)krav.
Heldigvis giver trolden ikke op så let. I hans verden ER de allerede kærester, selvom hun ikke véd det. På den måde kan hun jo ikke slå op, som han siger.

Ved uddelegering af praktisk hjælp med borddækningen tildelte troldens veninde den ultimative opgave til sig selv: at trone ved bordet og se lækker ud, mens pøblen tog sig af de mere håndfaste arbejdsopgaver.
Jeg må sige, at hun klarede opgaven til UG.
At dømme ud fra troldens stjålne øjekast, var han vist også godt tilfreds med hendes indsats.

Jeg lærte, at små søde piger kan høvle håndværker-prutter af til stor morskab for dem selv.
Jeg blev belært om løbetid + menstruation og fik rettet et par mindre misforståelser.

Alt i alt et ganske fornøjeligt døgn med massiv hygge, komiske bemærkninger og disko-dasko i kælderen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar