Gode gaming råd

Er der noget mere underholdende, end skattemandens ihærdige forsøg på at vinde ét eller andet virtuelt racerløb?
Edder og forbandelser, nogle endda af egen opfindelse, fylder rummet.
Der trampes af vane hårdt på speederen, som slet ikke er der (i stedet vokser et fælt fodaftryk frem på de bonede gulve).
I hvert svinger kaster manden sig sidelæns i kontorstolen og hænger som et væltet C ud over armlænet i et desperat forsøg på at krænge Audi´en rundt i et håbløst hårnålesving uden at miste fremdrift og geare ned.

Svaret er JA. Der findes faktisk noget meget sjovere.

Langt mere underholdende er det nemlig at observere manden i færd med førnævnte fritidssyssel.....når den 6 årige trold har slæbt en stol hen på sidelinien og plantet sig i co-pilot-sædet.
Hér sidder han så og gnasker gulerødder med et køligt overblik, mens han meget hjælpsomt slynger om sig med gode råd.
"Du ville nok kunne komme banen rundt uden uheld....hvis du ikke hele tiden kørte ind i barrieren" lyder det tørt. Der kvitteres med et olmt blik fra ratholderen.
"Måske skulle du ikke sådan ramme de andre biler så tit" fortsætter han. Chaufførens ansigtsfarve skifter til pink og de første ansigsttrækninger viser sig.
"Jeg er sikker på, at du godt kan vinde......hvis du bare kører hurtigere og bedre" konkluderer han. Ingen målbar reaktion, blot indædt stirren frem for sig.

På nuværende tidspunkt nyder jeg showet fra sofaen. Ganske underholdende.

"Måske skulle du prøve med en anden bil....eller et andet spil!"
Tag dén og bliv liggende. Tiltroen til sejrens sødme er svært dalende hos de yngre publikum.
Jeg hører sure lyde....minder lidt om en brummende motor, men JEG ved bedre.

"Er der nogen øve-baner?"
En kollision forårsager mindre pænt sprogbrug, som der naturligvis også kommenteres på:
"Ja, det nytter nok ikke noget at blive sur. Det er slet ikke godt for blodtrykket. Og hvis du virkelig er så træt af dét spil, så skulle du måske spille noget andet. Hey, du må godt låne mit Pixeline!!"
(Sagt med andre ord: dine evner ligger nok ikke højere end dét.)
Jeg aner himmelvendte øjne hos ungdommen og dunkende blodårer i den ældre generations tindinger.
Modig dreng, dét vil jeg give ham. Det kan blive fatalt, ingen tvivl om dét.
Jeg tør ikke være vidne til mere og gemmer mig med hovedet i en flyttekasse.

En halv times tid senere spiller skattemusen fortsat bil-spil....og charmetrolden har for en sjælden gang skyld fået lov til at spille lidt på den dyrebare iphone, mod at han altså forføjede sig til soveværelset og afholdt sig fra yderligere rådgivning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar