Livet som pendler.

Ja, så starter de lange dagsrejser frem og tilbage mellem vestfyn og sønderjylland.


I skrivende stund sidder jeg i toget på endnu en pendlertur og læser om alloplastiske knæoperationer....bare sådan for sjov og fordi det faktisk er lidt spændende.
Man får godt nok nået noget læsearbejde og terpen, på sådanne lange transporter mellem hjem og praktiksted. Det er rart, at have det overstået, inden man når hjem til familien og praktiske gøremål.

Men hvem pokker har bestil syndflod, torden og lynild?
Pludselig ikke helt så morsomt at stå op kl kvart i kvalme for at tage på pendlertur, vel vidende at der er 40 minutters ventetid i Fredericia og en lang traske-travetur i den anden ende af togturen.
Således sidder jeg nu som en druknet mus og drypper (hvad jeg håber kun er) regnvand fra næsetippen ned i mine noter.

PS
Den kølige rislen ned af nakken minder mig just om, at min vinterjakke ikke er vandtæt....og det er mine kuglepens-noter heller ikke!

PPS
Jeg tænker, at mennesker, som æææælsgar tordenvejr, med garanti befinder sig inden døre netop nu. /skuler olmt mod himlens lysshow/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar