Hader, hader, HADER sygdom

I løbet af mit just overståede skoleophold lykkedes det mig at komme mit influenzaudbrud til livs.
Det nylige uvejr med regnskyl og gennemblødt tøj til følge har imidlertid fået det til at blusse op igen.
Jeg er således hjemme.
Hovedet værker, samtlige led gør ond.
Næsen er godt stoppet til...og jeg har åbenbart slugt en kaktus.
Jeg skiftevis fryser og sveder.

Eneste fordel er, at terror-musen også er hjemme. Et muligt udbrud af skoldkopper og en snotgejser midt i ansigtet har skabt et kærkomment pusterum i livet som dagplejebarn. (Selvom han er heldig at have jordens aller bedste dagplejemor, så er det hårdt for en lille mindstemus at forholde sig til den sidste tids omvæltninger i daglige rutiner og ikke mindst at undvære sin mor.)

Sammen hygger vi os nu i dobbeltsengen foran TVet i stuen (yes yes, skattemusen har hjulpet med at indrette interimistisk sygeleje i stuen), puder og dyner, varm kakao og gamle genudsendelser.
Lige nu står den på "Det lille hus på prærien" fra 1210, da mutter var knægt....eller nowt.
Musen virker oprigtigt talt hamrende ligeglad med, hvilke oldsager dansk TV vil tilbyde deres licensbetalere, bare han kan ligge tæt med sin mor.

Moren selv sætter knap så meget pris på nærheden, da det konstant resulterer i indviklede snotguirlander på kryds og tværs. Seng, puder, kaffekop, ansigt og mus er således connected i et spindelvæv af næsesekreter i alverdens spændende farvenuancer.
Mor HADER snot.
Lortebleer, no problem.
Opkast, kom bare an.
Men snot...det ER bare en tand for klammo.

Storebroren aKa Nørdius Maximus har netop haft tommelfingeren i varmt sæbevand, da lidt neglebidning har resulteret i en inflammatorisk fingerspids med frit løbende betændelsestilstand.
Mutter har således opereret overhuden af, gravet betændte klumper ud af fingeren med en vatpind og overladt resterne til videre opløsning i sæbevandet.
Belønningen for torturen er selvsagt Minecraft. Utroligt, som det kan motivere en nørd til samarbejde :)

Nå, jeg vil nu filtre fjernbetjeningen ud af snot-virvaret og zappe videre til næste genudsendelse....mon ikke snart McGyver igen-igen-igen skal løse en "ny" sag ved at bygge en helikopter ud af en bæltestrop, et snørebånd og 2 mariekiks??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar