Store fremtidsdrømme

Jeg har netop i dag haft en meget interessant snak med min første fødte.
Vi sad i lægehusets venteværelse, da snakken faldt på skole og lektier. Hva er det pjat egentligt til for?
Jeg berettede om den fantastiske verden, som bøger giver adgang til, når man for alvor har knækket læsekoden. Om de uendelige muligheder man har, hvis de boglige evner er i top og hjernen får liv at lege med nye abstrakte ideer. 
Intet er umuligt. Læge, astronaut, pc-spil-udvikler, gal/genial videnskabsmand, omrejsende antropolog, eventyrer....you name it. 
Trolden ryster på hovedet. Han har ikke lyst til noget af det. Han vil vare gerne arbejde på BB lissom sin bonus-far...og være gårdvagt (mutter undertrykker et sprudlende  fniiiiis) og han tænker faktisk ikke, at bonus-far er SÅ god til at regne ig skrive (den undertrykte latter fremprovokerer et gedigent hosteanfald og jeg må med en lunge i mundvigen haste mod nærmeste toiletfacilitet). 

Vel hjemme deler jeg naturligvis troldens drøm om at følge i skattemusens fodspor. Og latteren bobler igen, da han på det kraftigste værgrer sig mod titlen "gårdvagt".
😜
Muahahaha hahahahihohaaaa.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar