I det kreative hjørne

Jeg har i dag opstillet den perfekte forretningsplan for et lille kreativt værksted fungerende som bijob.
En børneshop!
Eller...det lyder jo helt forkert. Der skal jo ikke sælges børn. Derimod skal der produceres og sælges TING til børn. Jeg tænker alt lige fra hagesmækker til barnevognspuder, bamser og unika tøj.
Idéen kom til mig som et lyn fra en klar himmel. Ikke for det, den er såmænd ikke vanvittigt nyskabende. Der er masse af sådanne små niche-produktioner rundt omkring i det ganske danske land. Meeeen jeg har nogle idéer på tegnebrædtet, som jeg ærlig talt ikke har set andre steder.
Nogle har jeg allerede skaffet symønstre til. Andre kan jeg se for mig i hovedet og vejen derfra til papiret er ikke så lang og svær.
Jeg har såmænd også fundet den perfekte symaskine til formålet. Den er kraftig nok til at suse hen over dobbeltsømmene på jeans og alligevel koster den ikke spidsen af en jetjager.
Fra min uddannelse er jeg bekendt med moms- og skattereglerne for et selvstændigt enkeltmandsforetagende på hobbyplan og jeg kan selv varetage regnskabsfuntionen.
Lidt reseach har sendt mig på sporet af de mest fantastiske stoffer (nej nej nej, TEKSTILER) fra et lille outlet.
Jeg er faktisk klar til at søsætte min nye børnebiks.
STOP STANDS BÅL BRAND.
Vel er jeg da ej!
Nogle gange kører tankerne altså lidt for hurtigt rundt i skallen på mig.
Jeg har jo pt ingen symaskine, ej heller kapital til at investere.
Selvom jeg havde, ville jeg ret hurtigt løbe ind i næste problematik: jeg kan jo slet ikke sy!
Jeg kan jo ikke sy en knap fast uden at knække nålen, tabe knappen og i stedet stikke mig selv i fingeren. Ikke om så mit liv afhang af succes.
Rimelig godt at jeg fik bremset mig selv, inden cvr var bestilt og reklame-flyeren var i trykken.
Øvøv. Det var ellers sådan en fortrinlig idé.
Men hov.
Jeg kender jo denne fantastiske quinde (som jeg godt nok aldrig har mødt, men hva gør det, når hun på rekordtid har most sit ind i mit hjerte og banket "veninde" skiltet op i fine neonfarver).
HUN er kreativ. HUN kan sy.
Måske vil hun overtage mit forretningskoncept. Det er jo klar til at søsætte uden de store forberedelser. Og nu dukker det helt perfekte forretningsnavn til hendes nye geschæft også op på min lystavle.
Jamen det er jo oplagt.
Nu skal jeg så bare liiiiige have solgt idéen uden at fremstå som en komplet gak-gak, der ikke har andet at give sig til end at planlægge andres liv ned til mindste detalje. Hmmm.....

1 kommentar:

  1. Hihi jeg skal se hvad jeg kan gøre for at leve dine drømme ud dit fantastiske kvinde menneske... du er for sej husk det ;-)

    SvarSlet