Påske, kom an


Så er det i dag "den første men herefter årligt tilbagevendende fætter-kusine påskefest for familiens yngste" løber af staben.
Jeg skal de næste par timer gøre klar.
Jeg skal medbringe kød til egen fortæring samt en stor skål pastasalat til buffetén.
Piece of cake.
Or pasta.
Whatever.
Derudover skal jeg lige nå et smut forbi frisøren med charmetrolden (også kendt som min ældste og pt mest talende søn).
Nåå jo, måske ville det også være en god idé at sparke manden ud af sengen, anlægge kaffe-drop samt blidt men bestemt puffe ham i bad.
Stadig ikke noget videre at tale om.
Jeg er godt nok stadig lidt mat i sokkeholderne efter den seneste uges influenza-anfald og mindstemusen er ikke just i sit mest samarbejdsvillige hjørne (faktisk er han direkte urimeligt sur), men det skal nok gå.

---------------------------------

Jeg må nu, en times tid inde i projekt klargøring til "den første men herefter årligt tilbagevendende fætter-kusine påskefest for familiens yngste",  konstatere at min tidsplan ramler.
Mindstemusen er igen en BPA og skræler krævende op, så snart han afmonteres fra venstre arm.
Charmetrolden er knap så charmerende men rigtig meget troldsk og mit livs lys har endnu ikke set dagslys.
Første portion pasta startede med at koge over. Imens jeg med BPA monteret i venstre side af min anatomi og karklud i højre hånd forsøgte at fjerne syndfloden fra det glaskeramiske komfur, fik pastaen så lov til at koge lige vel længe nok. Men hva, så er den da til at tygge.
Æggene drillede også. Jeg snublede over familiens omvandrende affaldskværn (=hunden), hvorfor et par af de drilske æg endte på gulvet. Så måtte man jo lige lege rengøringskone midt i det hele.
Imellemtiden så trolden sit snit til at gøre et pænt indhug i cherrytomaterne og mindstemusen gylpede på mit fine tøj. Suk!

Så for pokkersen....nu løber tiden fra mig. Afsted til frisøren.

---------------------------------

Jeg SAGDE jo, at jeg nok skulle nå det hele uden stress.
Nu jeg faktisk klar til at køre, kun et par minutter forsinket. Og det trods et par uforudsete gøremål midt i det hele.
Alt er klappet og klar.
Mindstemusen er snittet og vendt i dressing, æggene har været en tur ved frisøren og er nyklippede, salaten er skiftet og har fået saltvandsdråber, ældste søn er kogt og klar til dekoration, stegens make up er næsten perfekt og jeg selv er marineret og klar til grillen!
Sig ikke at blæksprutten hér får stress over så lidt. Næææ, som den evigt tjekkede og fantastisk overskudsagtige mor har jeg FULDSTÆNDIG styr på situationen og nu kan "den første men herefter årligt tilbagevendende fætter-kusine påskefest for familiens yngste" bare komme an.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar