Sprutter til præmature babyer

Jeg vil lige slå et lille slag for en god sag.
Rundt omkring i landet sidder frivillige og strikker små sprutter (blæksprutter), som doneres til landets neonatal afdelinger. Disse dejlige kvinder sørger for, at for tidligt fødte babyer får en fin sprutte i fødselsgave. Teorien går på, at spruttens "arme" minder om tiden i mors mave og navlestrengen. Derfor skaber den tryghed og trøster den lille.
Uanset hvad, så er det en fin og uselvisk gestus både for den lille og for forældrene. Guderne skal vide, at indlæggelse og isolation i kuvøse ikke er sjovt for hverken baby eller forældre.
Jeg ville gerne have haft en sprutte foræret til min egen mindstemus, da vi lå indlagt på neonatal afdelingen i Kolding, men desværre var en sådan ordning ikke tilknyttet afdelingen.
Da jeg ikke selv kan strikke men gerne vil støtte op, vil jeg gerne reklamere lidt hér.
Ser I, de frivillige kan altid bruge flere garnrester, så skulle I få muligheden for det, så donér endelig løs. Eneste krav er, at det skal være bomuldsgarn, så "sprutterne" kan vaskes.
Jeg har selv fået kontakt til én af disse dejlige damer via facebook og videresender gerne evt. bidrag :) I er velkomne til at sende mig en mail på holmetoft77@gmail.com, så vi kan aftale nærmere.
Ellers kan  en hurtigt googling "sprutter til for tidligt fødte" nok skaffe jer en direkte kontakt til én eller flere frivillige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar