Lørdagshygge

En ganske almindelig lørdag i Familien Danmarks skød.




Som start på weekenden stod den på grødspisning med mindstemusen. Jeg holdt mig til en meget lille mundsmag blot for at teste temperaturen. Fik helt ondt af det arme barn. Majsmelsgrød er ikke ligefrem en gastronomisk oplevelse af de helt store. Faktisk vil jeg gå så langt som til at påstå, at retten burde befinde sig på listen over forbudte torturmetoder. Fydaføj. Heldigvis er mindstemusens smagsløg ikke rigtigt udviklet endnu, hvorfor han slubre denne grødsubstans, som smager af mel og ligner tapetklister, i sig med største velbehag. Eller...ja, han spytter det da ikke ud igen, hvilket jeg anser som en slående succes (især med tanke på førnævnte smag- og synsoplevelse).



Bagefter lykkedes det hurtigt (efter 35 minutters forsøg) at lulle mindstemusen til ro. Han sov en times tid, lige nok til at lege husalf og komme i tøjet.
En rask gåtur med klapvognen resulterede i dagligvareindkøb og en mindstemus, som helt uhørt sov i 3 lange timer. Jeg tog mig flere gange i at liste ud og tjekke pulsen.

Men muslingen sov, stod den på eftermiddagskaffe og øl med de nærmeste. Du ved, klassisk familie-setup med kæreste, dine-mine-vores børn, kærestens x aKa princessens mor, kærestens xsvigerfatter aKa far til princessemoderen aKa princessens morfar. Forvirret? Ellers kan du hurtigt blive det.
Anyways, så KAN to mænd i samme rum kun betyde én ting. Faktisk TO ting. Øl på bordet og nørdsnak. Som altid faldt snakken på spil, i særdeleshed PC spil, nærmere betegnet WOT.
Foredrag om tanks, skins og strategi kunne således opleves i STEREO. Jojow, lidt heldig har man da lov til at være på sådan en højhellig lørdag.


Efter at have slavet i køkkenet i umenneskelige tider (okay, jeg brugte vel sammenlagt 10 sekunder på at smide et færdigkøbt farsbrød fra slagteren i ovnen, men hvem tager tid), kunne familien nyde et velsmagende måltid stearinlysenes flakkende skær. (JajaJA, det er løgn. Sandheden er, at måltidet blev slugt under en kold, kunstig elsparepære, men det lyder ikke vanvittigt hygsomt og idyllisk, vel?)

Senere forventer jeg at blive forkælet med kærestens selskab, en god film, en halv liter is og søde ord hvisket i min øresnegl. Jeg kan til nød nøjes med mit eget selskab, en god bog, popcorn og anden verdenskrig som underlægningsmusik (og dét er der i virkeligheden nok størst sandsynlighed for).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar