Lydtest

1 2 3 hallo haaaaallo halloooooo HALlo halLO HALLO 1 2 3 hallohallohallo 1 2 3 hallo haaaallo haaaallo davs

Ja, sådan lyder det, når finmekanikken driller. Der er dømt lydprøve, det vil sige test og fintuning af headset. Krigen er sat på pause, til stor fryd for undertegnede.

Efter en halv times haaaaallo og yderst raffinerede eder, kan man dog næsten forledes til at savne et bombardement eller to.

Det viser sig, at endnu et headset er afgået ved døden. Statestikken siger to dødsfald på to dage. Ny personlig rekord, selv for skattemusen, som ellers er stor(mis)bruger.
(Folk som kender ham vil vide, at han til dato har dræbt 7 headsets på under 2 år. Selvsamme folke vil vide, at han tidligere har haft direkte forbud mod at anvende headsets, men at jeg jo til sidst forbarmede mig over ham og købte et nyt. Som har altså tog livet af i går. I dag valgte at så at sende mit i graven.)
Han taler nu om sit "næste" headset.
Giv mig styrke.
Jeg overvejer et gammeldags morseanlæg. Det kan han for hævlan ikke vælte på gulvet i kampens hede. Eller vikle rundt om foden, for derefter at snuble i det. Dog er han lettere staveblid. At træne ham i brugen af endnu et alfabet ligger måske ud over min pædagogiske rækkevidde.
Eller kanske man skulle overveje brevduer. De flakser til himmels i det øjeblik, man er ved at trampe på dem. Meget smart overlevelsestaktik hér i hytten. Hvis blot headsets havde lignende smarte features. Suk.

"Kan I høre mig?"
Tjaaa højt og tydeligt. Det kan det meste af byen vist, mikrofon eller ej. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt du går tydeligt igennem til Timbuktu, men det skyldes udelukkende atmosfæriske forstyrrelser og ikke mangel på stemmekraft.

"Ja, jeg det er fordi jeg altid er SÅ uheldig med mine headsets!"
Jow, de dér møj tynde ledninger har jo en magisk evne til at omvikles din storetå og derved flå både tå, headset og PC i småstykker, når du i nattens mulm og mørke....svækket efter timers strabadser på slagmarken.....slæber dig afkræftet ud efter et skud koffein.....og derved slæber resterne af hjemmekontoret efter dig.
Og lad os ikke glemme, at du er lige så uheldig med ANDRES headsets, hvorfor jeg igen-igen må undvære lyd totalt på min maskine.
Stakles dig....eller mig....eller noget.

Det bliver stille.
Man hører noget komme snigende.
En utrolig nuser skattemus kommer til syne. Han er utrolig sød. Alarmerende sød.
(Jajo okay så...han kom væltende i bedste snigende ninja på spring -stil....han manglede bare de sort/hvide striber og taddadaaaa...Kung Fu Panda Is alice. Han landede på min hofte og bed mig i skulderen. Men det er altså sådan han er sød. Eller i hvert fald monster charmerende.)
Jeg gennemskuer hurtigt hans skumle plan: at fedte for et nyt headset på den dyre side af en milliardmillion. Sådan ét med en idiotsikker ledning. længde på 15 meter, diameter på 20 cm og kevlarbeklædt.
Dream on, Captain Destruction, tror sgutte sådan ét er opfundet. Men du kan finde nogle i Tiger-butikken. De er temmelig grimme og ærlig talt noget vakkelvorent crap, men de er billige. Så billige, at jeg ikke græder snot, når de bliver anvendt til en-gangs-brug.

Uanset hvilken løsning, vi forhandler os frem til, så glæder jeg mig til nogle hygsomme aftener i den nærmeste fremtid. Skattemusen skylder på betalingsbalancen, dét er sikkert og vist ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar