ACD dråber - sidste nyt!

For et par uger siden stod jeg på apoteket og lignede et spørgsmålstegn. Jeg fik (temmeligt uventet) den melding, at  ACD-dråber til babyer, pludselig var udgået og således ikke længere kunne skaffes.
Min egen mindstemus  havde godt nok ikke længere behov for ACD-dråberne, men af ren og skær nysgerrighed indledte jeg alligevel et mindre detektivarbejde.
 Jeg er nu kommet i kontakt med en farmakonom, som oplyser følgende:
"Multi-tabs /Pzifer har besluttet at det ikke er rentabelt at fremstille ACD-dråber så de har stoppet produktionen helt. Dråberne kan dog bestilles hjem fra Glostrup apotek til eget apotek, men de er nu et magistrelt lægemiddel. Det betyder, at de er receptpligtige og ikke kan købes i håndkøb. Derfor må man nu have fat i læge og bestille dem dén vej."

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar