Dagens tilbud i Lidl

Måske man skulle smide en uopfordret ansøgning ind af døren hos den lokale Lidl.
Jeg har just i dag foretaget mine sædvanlige småindkøb i min yndlings diskountbiks. Turen gennem butikken forløb uden de store udfordringen, hvilket den halvsovende ekspedient ved kassen tilsyneladende havde en del af. Store udfordringer, altså.
Da jeg skal til at betale faldt jeg nærmest bagover. Beløbsstørrelsen kunne på ingen måde anerkendes. Jeg svingede dog mit mastercard med en nonchalant armbevægelse for ikke at forsinke hele køen og bad om at få udleveret bonnen. Jeg trak mig pænt tilbage til pakkebordet og gjorde klar til at gennemgå den minutiøst. Dét var dog ikke nødvendigt. Fejlen var simpelthen så iøjnefaldende, at jeg straks bemærkede den.
Jeg sprang tilbage til kassedamen (som i dagens anledning var en ung fyr, hvis skostørrelse oversteg hans IQ med et tocifret decimaltal) og anfægtede fejlen: 15 stk æg til den nette sum af 220 danske kroner.
Jeg forventede jo nok, at han uden videre bevisfremførelse ville anerkende fejlen og fluks udbetale differencen. Men nej. I bedste Fakta stil (vi-vil-så-gerne-have-at-du-bliver-lidt-længere) kaldte han nu en leder til kassen. Bevares, tænkte den naive, der skal nok bruges to nøgler for at udbetale kontanter fra kassen. Det viste sig dog IKKE at være den primære årsag for tilkaldelse af støttepersonel. Næ nej.
"Øøøøøh kunden mener, at æggene er slået forkert ind...kan det være rigtigt, at der er sket en fejl, så hun skal have penge tilbage?"
KATJIIIING. Lederens dobbelthage ramte linoleumsgulvet med 420 kilometer i timen. Han sagde ikke noget. Han stirrede bare ufravendt på kassedame-fyren. Ja, faktisk måbede hele kødannelsen bag mig og jeg selv glippede vantro med øjnene.
Det føltes som en evighed, før lederen rømmede sig og kvækkede: "ja altsåååååå.....der er vist lige kommet et 2-tal for meget....vil du slå 200 kr ud."
20 minutter senere hastede jeg ud i bilen. Køreturen hjem foregik hensunket i egen tankerække. Uopfordret ansøgning til Lidl. Enten har de hårdt brug for en ny kassemedarbejder.....eller også mangler de blot en støttepædagog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar