Om syge børn og telefonsælgere

Så kom den længe ventede fysiske reaktion på opstart i dagplejen. (Og nej, dagplejemor er IKKE gået ned med stress ej heller sprunget en trommehinde eller to!)
Mindstemusen er blevet snottet!!! Jojo, han er nu i besiddelse af den klassiske institutionssnude med et fiiiint klistret 11-tal hængende under ud og tiltider i guirlander over til mors Gina Tricot trøje.
ER børn dog ikke vidunderlige.
Nå, men nu kommer en glæde jo særligt alene, så naturligvis har han da også udviklet sig til en lille brækfontæne af halvfortærede madrester, lige dele af rugbrød med smørreost og kiwi-puré. Nydelig farve, en skam det pletter af H til. Jaja, det er jo ikke noget, der ikke kan afhjælpes ved at mose en brunsæbe opvreden klud i halsen på baby....eller var det mod pletten???! Åh, hvem kan dog også holde styr på alle de gode gamle husråd.....
Prikken over det berømte i var dog, at han midt under et bleskift valgte at lege springvand. Tro mig, det er en mor til drengebørn, der har fået den oprindelige inspiration til alle disse søøøøde små springvand udformet som tissende småpoder. I virkeligheden har hun nok i sit stille sind ønsket, at hendes lille umuligus kunne stå SÅ pænt stille og forrette sin nødtørft helt uden at strinte ved siden af. For virkeligheden er skisme ikke så idyllisk. Tværtom, må jeg side. Mens baby ligger dér nok så fint på ryggen, åbner man bleen og fjerner denne med et snuptag. Man fjerner i 2 sekunder blikket fra baby for at folde den nye ble ud og........mærker så den lidet ønskværdige våde fornemmelse ned af eget ben. (Nej, det handler IKKE om min alder, jeg lider IKKE af inkontinens og velmenende, lettere spydige bekendte bedes afholde sig fra at fremsende Tena Lady.) Baby har tisset. I en meget æstetisk bue henover puslepude og bordkant og ud på mutters lårbasse. Idet mutter er iklædt smarte og meget blanke nylonstrymper, løber tisstrømmen nu sagte ned af stænglerne og samler sig i en lille sø forneden. Det vil sige, at mutters sko nu er et mindre (og meget ildelugtende) friluftsbad.
Tak for det min dreng.
Mens man forsøger at påspænde babys ble med den ene hånd forsøger den anden hånd nu at tørre gulvtæppet samtidig med at kroppen vrider sig ud af tøjet. Hjernen er på nuværende tidspunkt stået helt af og alle motoriske funktioner kører på ren rutine.
Naturligvis vælger Jyllandsposten netop dette øjeblik til en lille salgstale. Ja, per ren refleks griber man jo fonen, når den bimler. Dumt. MEGET dumt.
I den anden ende befinder sig nemlig en særligt ihærdig sælger. Han kan tydeligt se, at jeg i 2008-2009 abonnerede på deres regnskovsmisbrug. Jeg tvivler. Han insisterer. Min hjerne vågner langsomt op til dåd og indsparker et svagt minde. Min ex holdt avisen på et tidspunkt. Sælger giver ikke så let op. Abonnementet har stået i mit navn og kan nu gentegnes for en mindre formue og min førstefødtes sjæl. Næ tak, ellersmangegangeNEJtak. Jeg kan få en kniv med i købet. Jotak men nejtak, jeg mangler ikke skarpe genstande.
Hvad med en vejrstation. Næ nej, jeg pudsede vinduer for et års tid siden, så jeg kan stadig skimte ud og ved selvsyn registrere vejrliget.
Hvad så med en skridttæller, det er jo blevet så moderne. Javeljajo, men det har jeg slet ikke interesse i. Jeg har rimeligt godt styr på mit skridt, så hvis du nu vil have mig undskyldt, vil jeg svømme ud af denne sø af tis, som jeg pt træder vande i.
Jamen hvad så med en.... NEEEEEEJ hvad end faen i pokker du nu vil kaste i nakken af mig, så er jeg ikke interesseret. Og nu farvel!
Samtidig med at jeg fjerner telefonen fra øret for at klappe røret på, hører jeg gudhjælpemig sælgeren ævle videre i sin salgstale. Enten har jeg fået en båndet stemme i røret eller også er vedkommende bare ikke den længste lort i kummen. Jarmen arltså!!!

I skrivende stund er jeg netop blevet færdig med at gøre rent og smukkesere mig. Jeg er dog ingenlunde færdig med at undre mig over visse menneskers mangel på pli og situationsfornemmelse.
Jeg afventer nu den øvrige families hjemkomst og irriterer mig faktisk lidt over at alle spor fra min overmåde kiksede dag er bortskaffet. HMPFGHT!!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar