ipotty

Ja, det måtte jo ske før eller senere.
Vi har iphones.
Vi har ipads.
Så skal vi da også have en ipotty.
Eller hva?




































Når det handler om at lære børn basale IT-færdigheder og teknologiske færdigheder, så er jeg all in. Det er den verden, de skal begå sig i, så de kan lige så godt lære det fra starten.
Når dét så er sagt, så synes jeg jo ikke nødvendigvis, at børn skal underholdes af kunstig intelligens i døgndrift. Bevares, sådan en i-fidus kan måske nok være mere spændende samvær end mutter, men så må man op på beatet og redefinere måden, man omgås sine børn. Klappe-kage kan måske godt blive en kende kedsommeligt, hvis det foregår 2 timer dagligt....især hvis man nærmer sig teenage-årene.
Nu vælger jeg at tro, at de fleste forældre ejer lidt mere opfindsomhed en dét. I så fald burde det ikke være noget problem at tilkæmpe sig (spæd-)barnets opmærksomhed. ISÆR da under pottetræning, hvor der normalvis ikke er særligt meget andet at give sig til end finde sig i mutters skønsang og fagtelege.
Altså.....indtil nu...hvor ipotty gør sin entre på scenen.
Jaaaaarmen for pokker.
Ikke nok med, at vi er ved at lære vores børn, at de skal underholdes af teknologiske vidundere og sociale medier 24/7. Nu skal det allerhelligste, toiletbesøget, altså også invaderes af informationsteknologien.




Jeg har svært ved at se ipottys berettigelse.
Ja, det skulle da lige være at sikre far og mor lidt alene tid.
"Så, nu sidder du hér, lille Suleima, prøv om du kan lave en lille pølle. Og bare roligt, selvom far og mor måske liiiiige glemmer at kigge til dig de næste, hmmmm, 5-10 timer, ja så kommer du ikke til at kede dig. Vi har købt en ipottyyyyy!"
Faaaaantastisk (stupidt).
VI skal ihvertfald ikke have sådan en fidus inden for dørene - i hvert fald ikke til mindstemusen.
Jeg kan altså godt overskue pottetræning helt uden brug af i-noget-som-helst. Det lykkedes fint med den store, så mon ikke vi klarer os igennem én gang til, helt uden brug af moderne teknologi.
Jeg er faktisk mere bekymret for farmanden, som jo helst skal eje ALT med et i smid foran ordet (jeps, jeg arbejder pt på patent til en isnowshovel) og han er jo allerede tilhænger af teknologisk underholdning på toiletttet.
Hey, gad vide om ipotty fås i HANS størrelse?
Ååååh mareridtsagtig koldsved ned af min ryg.....suk


ps
link til galskaben:
http://www.amazon.com/CTA-Digital-iPotty-Activity-Seat/dp/B00B3G8UGQ

Ingen kommentarer:

Send en kommentar