Det er forår....og frost !!???

Står op til fuglesang og mindstemusens kontaktskræl.
Solen skinner fra en skyfri himmel og ungerne diskuterer toilet-rettigheder.
Alle mine små forårsblomster er tittet frem af mosplænen og jeg skimter vist et enkelt bette blad på mit nøddetræ.
Diskussionen fortsætter, de er nu nået til emnerne fjernbetjening, morgenTV og rettighederne til at dele morgenmad med mindstemusen.
Ren idyl....og så allerede kl 6:54.
Det er jo fantastisk.

I et anfald af totalt lalleglad munterhed får jeg alle unger spist af, i tøjet og sparket rettidigt ud af døren. Ja, altså lige på nær mindstemusen, som ikke helt formår at finde vej til dagplejen på egen hånd.
Jeg får ham stoppet i en lun køredragt og vimser nynnende ("sooooolen højt på hiiiimlen tralalala") ud til bilen med bebs på armen. Og hvad ser jeg så?
IS!!!
På min frontrude!!
Krafthelvede da også.
Vi nærmer os midten af marts, der er små søde erantisser og krokusser og what-not i hele forhaven, vintergækker og hvide fiduser i baghaven, så HVA SKAL VI MED NATTEFROST NU?
Naij, det kan næsten smadre éns muntre morgenhumør.
Går i gang med at skrabe is af bilen, naturligvis iført forårsfrakken samt rim i bryn og vipper.
Inden jeg er færdig, er min skønne forårssang langsomt gået over i eder og forbandelser, mine stakkels små fingre har skiftet kulør til blå-violet og min snottud er frosset til en fino is-skulptur.
Jeg skal SÅ meget have en kop dampende varm kaffe senere....og et alvorsord eller ti med vejrguderne!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar