Bager Bro han bager boller...

"Do ka da bae æ kae....eller nåe brøj", sagde veninden min.
Nej, det er så ved den søde grød, jeg ikke kan. Eller rettere: ikke VIL.

For det første vil jeg nødig tage levebrødet fra Bager Bro. Der er i forvejen massiv arbejdsløshed og jeg vil nødig tvinge nogen ud bagest i køen.
For det andet nægter jeg at stoppe mine søde små fingre ned i sådan noget fælt klisterklaster dej. Det er simpelthen for væmmeligt. Næææh tak. Den slags klamheder lader jeg de professionelle om. Og min mor. Hun er en habil amatør-bager og kan fra tid til anden godt lokkes til at forkæle børnebørnene lidt. Så kan man jo napse en bid hjemmebag dér.
Jeg har sagt det før: jeg.....ælter....IKKE....dej!!!!
"Du er da også så sippet!"
Ja, det kan sgu godt være.
Alligevel er det mig, der skifter selv de eksploderede lortebleer. Dem, hvor baby er marineret i eget fæces fra nakkehår til tåspids. Og jeg håndvasker naturligvis tøjet bagefter.
Jeg tørrer bræk op.....uden selv at levere en klat halvfordøjet til samlingen.
Jeg vasker gulvet, når vuffer har ædt endnu et selvdødt ådsel på gåturen.
Jeg har bistået ved egne kæledyrs operationer og lagt drop på mig selv.
Jeg har dissekeret både rotter og kaniner, også selvom der ikke var tale om friske kadavere.
Jeg har haft begge arme helt oppe i luftrøret på et får, for at redde et fastklemt lam ud af fødselskanalen....og jeg aflivede egenhændigt selvsamme får, da hele tarmsystemet fulgtes med lammet ud.
Jeg har bistået social-rengøringer, hvor urin, fækalier og døde mus havde hobet sig op som en gigantisk lagkage og havde opslugt møbler og overtaget hele lejligheden fra kælder til loft.
Jeg har renset maddiker ud af pindsvineungers rygge og plejet dem tilbage til livet og ud i fri natur igen.
Jeg har sågar skrabet selvmord ned fra vægge.
Jooooh, jeg er nok temmelig sippet.
Jeg ælter i hvert fald ikke dej!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar