Fotosession med krudtugle

Jeg sidder og kigger på det ene fantastiske baby-billede efter det andet, naturligvis hos mit store idol Little Angels by Medine.
Ååååh jeg elsker hendes billeder, uanset om motivet er babyer, gravide, hende selv som model (bauwauv, siger jeg bare) eller en gammel udtrådt indesko.....hun får de bedste sider frem i alt, og de bliver tilmed badet i et gyldent skær af ro og kærlighed. Suk.

Lettere inspireret finder jeg kameraet frem. Det store fine spejlrefleks med zoomlinser og gpsbremser og alle de andre smarte finesser sårn en fætter fra Canon nu har indbygget.
Finder et par rekvisitter.
En grå elefant på hjul.....Et sælskind.....En kæk hasket (ikke en rigtig hat, ikke helt en kasket....altså en hasket).

Jeg hanker op i mindstemusen. 16 ½ måneds-billed skal i kassen nu.
Anbringer ham på sælskinnet.
Maser hasketten ned over ørerne.
Placerer sirligt elefanten ved siden af....
Finder den flygtede mus i skænken med tallerkener.
Samler den skårede skål op, fejer pænt.
Haler musen ud af skabet.
Anbringer ham på sælskinnet sammen med elefanten.
Griber kameraet.
Klikkeligklik (man kan lige så godt benytte sig af muligheden for 3 fortløbende billeder med ét eneste tryk på knappen).
Fjerner dækslet fra linsen, prøver igen.
Konstaterer at musen igen er bortløbet, men har et nydeligt billede af et sælskind med en væltet elefant på midten.
Lokaliserer musen i færd med at plyndre frugtskålen.
Tænker, at hvis det kan holde ham i ro, må han da godt gnave i et æble.
Tilbage til skindet.
Skubbe hunden af skindet.
Anrette bebs, fantus, hasket og æble.
Klikkeligklik.
En fin fotoserie af mus, som harker æbleskind ud over det fine sælskind.
Rengøre mus.
Skifte blusen.
Skrabe tygget æblesnask af skindet.
Gen-etablere de perfekte fotokriterier.
Holde vejret, krydse fingre.
Klikkeligklik.
Hva faen er der NU galt?
Batteriet er dødt?
Arh rend og hop.
Finder laderen og vupti, 5 min senere er vi klar igen.
Jeg gør hjemmestudiet klar, mens musen forsøger at tage sin ble af og stoppe tygget æble ned i undertøjet.
Skifter hans tøj...igen.
Og så....Klikkeligklik.
Neeeeej for hulan. Åndssvage hund.
Har nu et billede af hunden, som vasker de sidste spor af æblesaft af musens but-kinder.
Eller rettere, det kan man faktisk ikke se. Man kan tilgengæld se lige lukt op i hundens a.....ja.
Med højt hævet hale har køteren valgt at placere sig med bagdelen mod kameraet, lige foran linsen.
Nå, men i det mindste har hun ingen hæmorider. Rart at vide.
Forsøg nummer alt for mange.
Musen er nu blevet slikket omkuld.
Det kan godt fungere. Baby liggende sødt på ryggen, hvilende på øøøndigt sælskind.
Billedet skal så nok tages oppe fra. Mutter må til vejrs.
Sofabordet....genialt.
Fra mit lille plateau kan jeg nu læne mig ind over musen, som heldigvis stadig ligger nogen lunde stille.
Klikkelig...wuuuaaaaah.
Afsted ryger man, puffet ud i frit svæv ret over musens hoved.
Det kræver alle mine ninja-skills at undgå sammenstød med musen.
Høre latterudbrud. Dér står trolden. Helt knækket sammen af grin. "Jeg fik dig, mor!"
Ja tak, det skal jeg love for. Lige nu må jeg tilstå, at jeg skal arbejde hårdt med mig selv for at udstråle samme glæde over at have fået dig. Højt elsker er du. Ingen tvivl om det. MEN. Lige nu. I dette sekund. Med banken hjerte og svedige håndflader. Er jeg knap så glad og fornøjet.
Stopper en sok i munden på grinebidderen, fjerner et styks elefant snabel fra musens drøbel og verfer hundi væk fra mit fine sælskind.
Vrister hasketten fri af vovses gab, tager fjernbetjeningen fra musen, lader trolden spise resten af æblet.
NU skal det altså snart være. Ellers mister vi sollys, og jeg har ikke sådan noget fancy studie-lamper på størrelse med stadium-lys.
Fluks opstiller jeg remedierne nogenlunde fikst, kaster musen ned i midten af herlighederne og
Klikkeligklik.
Argh for syv sytten.
Struttende blemås midt i min frame. Musen forsøger sig med en kolbøtte, eller også har han bare mistet balancen.
Nyt forsøg....og endnu et og....

Jeg har givet op og ligger nu i fosterstilling på sofaen. Mindstemusen hygger sig i et skab, hunden har indtaget sælen og dagens billede blev .......



Hvordan Medine nogensinde får et godt billede i kassen, er mig en gåde.
Hun fortjener en guldmedalje for sit hårde arbejde, grænseløse tålmodighed og fantastiske sans for detaljer.
Næste gang sparer jeg enten sammen til en tid hos en dygtig prof eller også fylder jeg en flydende sovemiddel i morgengrøden.

Til eventuelt interesserede kan Little Angels by Medine findes hér:
http://www.littleangelsbymedine.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar