Hva fa´en synger Trolden?

Trolden holder unægteligt meget af sang og musik og selvopfundne dansetrin.
Han elsker også at lade sin lyse stemme gjalde med på radioens blanding af hits og ørepinsler. Højt og vedholdende.
Point for ihærdigheden. (Og SÅ må stemmen godt snart gå i overgang.)
Han høje, lyse stemme overdøver med lethed selve musikken og gør det meget let at høre enhver lille fortalelse.....forsyngelse?....misforståelse.
Således hørte jeg ham i dag skråle med på Ramasjangs sidste nye ørehænger.
"....fabeldyr
i Susan og én mands eventyr"

Øøøh?
Det lyder ingenlunde som titlen på børnevenligt fjernsyn i bedste sendetid og mutter haster da også til for at inspicere sceneriet nærmere.
På skærmen danser en sød dame rundt i haremskostume, vrikker godt og grundigt med hofterne, og ruller mavsen i bedste mavedanserstil.
Umiddelbart lidt svært at klassificere nærmere. Der kan for så vidt være tale om en nok så uskyldig børneudsendelse a la Aladdin eller Sinbad.....eller en mere voksen pendant til harems-temaet.
Jeg må bede trolden skrue ned for skrige...øøøøh....sjungeriet et kort sekund. Jeg kan så konstatere, at der synges om Tusind-og-én-nats eventyr. En markant forskel. Om end jeg faktisk HAR set en fortolkning, som på ingen måde kunne anbefales til børn.

Nu er trolden jo ikke sådan at overbevise.
Han mener faktisk hårdnakket, at JEG har de gamleste ører og nok har hørt forkert. For han kan tydeligt høre teksten.
Suk.

Han er lige så stålsat sikker, som da han skrålede med på Police nummeret "An alien in your heart" den gamle klassiske børnesang om "Endebærbusken".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar